Resursanvändning med Level of Detail i iOS
2017 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE credits
Student thesisAlternative title
Resource Usage with Level of Detail in iOS (English)
Abstract [sv]
Denna rapport beskriver utvecklingen av en iOS applikation för att undersöka resursanvändningen vid rendering av 3D-objekt med och utan “Level of Detail” (LoD). Uppdragsgivaren är företaget ÅF i Karlstad.
Vid körning av applikationen renderas ett högt antal 3D-objekt och utefter kamerans bana samlas mätdata in. Mätdatan, i form av resursanvändning av CPU och RAM samt FPS-prestanda, presenteras och analyseras i slutet av denna rapport. Våra resultat visar att med LoD krävs det mindre RAM, vilket innebär att mer komplexa 3D-objekt kan hanteras, men den visuella kvaliteten på dessa renderade 3D-objekt försämras något.
Abstract [en]
This report describes the development of an iOS application, to examine the usage of resources when rendering 3D-objects with and without ‘Level of Detail’ (LoD). The task was given to us by the company ÅF in Karlstad.
Upon launch, the application renders a large number of 3D-objects, and measurement data is collected along the camera’s path. The data, which is about CPU and RAM usage and FPS performance, is presented and analyzed at the end of this report. Our results show a decrease of RAM usage when LoD is activated, which means that more complex 3D-objects can be handled, but the visual quality of these 3D-objects is slightly impaired.
Place, publisher, year, edition, pages
2017. , p. 36
Keywords [sv]
iOS, LoD
National Category
Computer Sciences
Identifiers
URN: urn:nbn:se:kau:diva-65055OAI: oai:DiVA.org:kau-65055DiVA, id: diva2:1154219
External cooperation
ÅF
Subject / course
Computer Science; Computer Science
Educational program
Computer Science; Study Programme in IT design, 180 hp
Supervisors
Examiners
2018-01-032017-11-012018-01-13Bibliographically approved