Vi har utformat en prototyp som stödjer inlärning av kort division. Vi har använt oss av Ozlab, en programvara som möjliggör testning av skärmbilder utan programmering. Syftet med detta är att man snabbt kan ta fram alternativa lösningar och testa dessa för att på så vis spara den tidskrävande och kostsamma implementeringen till den mest användbara lösningen. Arbetet började med en klassrumsobservation för att vi skulle se hur fjärdeklassare räknar kort division. Våra observationer låg till grund för utformningen av den första prototypen. Prototypen har sedan omarbetats genom iterativ utveckling. När vi utformat en första lösning testades denna på två pilottestare. Efter vissa förändringar genomfördes de egentliga testerna på fem slumpmässigt utvalda fjärdeklassare. Dessa tester genomfördes i två omgångar, vid olika tillfällen med mellanliggande utvärdering och vidareutveckling. Arbetet har resulterat i att vi, med hjälp av användartesterna, har tagit fram en användarvänlig prototyp som kan ligga till grund för en vidareutveckling till ett färdigt program. Vi avslutar arbetet med en analys och rekommendationer till eventuella vidareutvecklare. Under arbetets gång har vi studerat tillgänglig litteratur rörande pedagogiska programvaror och design av interaktiva program. Resultatet av dessa redovisas i uppsatsen.